Populære innlegg

søndag 3. mars 2013

Påskeløper

Endelig etter laaang quilte-pause har jeg i helgen for første gang på lenge hatt lyst til å sy igjen. Siden påsken nærmer seg, var det passende å sy en påskeløper. I følge min søster er høner og engler helårs figurer, men da ville jeg ha en helårs farge også. Siden kjøkkenet mitt er i fargene grått og hvitt, hva passet da bedre :)

Mønsteret er fra Quiltemagasinet nr.1 2010. Nå er det klart for sammensying av stripesett.
Løperen er her ferdig sydd sammen. Nå skal det et lag med vatt og bakstykke. Etterpå skal det quiltes.

Ferdig quiltet. Jeg har maskinquiltet med grå melert tråd. Bakstykket ble svart med prikker av forskjellige farger. (kommer ikke fram på bildet)
Jeg liker disse hjerte-hønene. Litt runde og lubne. Nå har jeg strøket på hønene med vlisofix. Klart til å applikeres på med  knappehull-sting og symaskin.


Nå har hønene fått knappeøyne og sløyfe i halsen :)
Løperen er ferdig!

Jeg har sydd et par andre tilsvarende løpere den ene i gult, den er på hytta. Og den andre i duse grønnfarger. Den har jeg gitt bort. Hvis jeg husker å ta bilde av den gule, så legger jeg den ut seinere.
(noen av bildene skulle vært snudd, men det ble kluss med redigeringen i dag)

3 kommentarer:

  1. Godt du er i symodus igjen! Flott, den løperen der, hjertehøna er koselig!

    SvarSlett
  2. Så flotte løpere du lager! Jeg har aldri vært flink til å quilte, men har tidligere laget en god del patchwork. Du har brukt så fine og behagelige farger. Min "storhetstid":) var på 80/90-tallet så disse fargene passer ikke helt inn lenger. Men jeg har tatt vare på alle arbeidene.
    Tusen takk for hilsener hos meg. Dem setter jeg stor pris på!:) Jeg legger meg til som følger av bloggen din.

    Ha en flott søndag.

    SvarSlett
  3. Jeg er stadig innom bloggen din, men må innrømme at jeg ikke har vært flink til å legge igjen kommentarer. Lover å bli flinkere :)
    Takk for fine kommentarer :)

    SvarSlett